8/10/10

Partes de incidencias

Na vida diaria do
centro debemos enfrentarnos con frecuencia a actitudes negativas por parte do alumnado. Dispoñemos dun documento que nos será moi útil durante o curso para recoller estas incidencias. O anverso debe ser cuberto pola persoa que abre o parte (un profesor, a coidadora, as nais colaboradoras, ...). O reverso será cuberto pola Xefa de Estudos, despois de obter a información sobre a incidencia, e decidir que medida se vai tomar. Lembrade que o obxectivo deste parte non é "castigar", senon rexistrar un feito que non consideramos "normal", e tomar unha decisión para que non se volva repetir.
Se observades o parte, veredes que hai un encabezado no que a Xefa de Estudos debe consignar un número; polo tanto, non debemos cubrilo. Si debemos encher o seguinte apartado, no que anotamos o noso nome (porque fomos testemuñas da incidencia), a data na que se abre o parte, a área que se estaba impartindo no momento de abrir o parte (tamén pode consignarse "Hora de Ler", ou "recreo"), e a sesión (os recreos tamén se consideran sesións).

No seguinte apartado, anotaremos o nome do alumno ao que se refire o parte. É aconsellable que, se hai varios alumnos implicados, se abra un parte para cada un. Apuntamos tamén a titoría do alumno.
No caixetín inferior explicaremos por que se abre o parte. As causas poden ir desde "non participar ou poñer en cuestión actividades de clase" (pode provir dun rexistro reiterado deste feito no caderno do profesorado), ata os danos materiais, ou agresións físicas. Se ningunha destas circunstancias ten que ver coa incidencia observada, podemos apuntalo embaixo. En todo caso, é moi importante describir os feitos o máis explícitamente posible. Como hai pouco espazo neste documento, podemos facelo noutro papel, e grapalo co parte. O imprescindible é que quede ben claro o que pasou.
O que queda por facer é moi sinxelo: asinamos, e entregamos á Xefa de Estudos inmediatamente. OLLO!: a inmediatez é moi importante, xa que a Xefatura de Estudos debe estar informada de calquera falta de comportamento por se tivese que atender a reclamación das familias ou doutros alumnos. A partir de aquí, a Xefa de Estudos consultará coas partes implicadas para tomar unha decisión; consultará co Equipo da Dinamización da Convivencia, informará a quen corresponda, e fará chegar unha copia do parte ao titor ou titora para que tamén estea informado.
Todo isto quedará reflectido no reverso do documento, que non debe ser cuberto pola persoa que abriu o parte.
Non esquezades que este rexistro é un importante instrumento de coordinación, que ten demostrado xa a súa eficacia, que axuda á mellora da convivencia, e moitas veces a descubrir situacións que doutro xeito pasarían desapercibidas. Lembrade manter a confidencialidade do seu contido (a non ser que se decida como medida a tomar o contrario). Se non dispoñedes de ningún modelo en branco, podedes atopalo nos enlaces de enriba, ou na carpeta que está na estantería da sala de mestres.